Trasa rowerowa przez Grabowiec i Kaplicę Św. Anny

• Dla dorosłych
  • Dla seniorów
Opis

Kolejna bardzo malownicza trasa rowerowa mająca swój początek w Karpaczu, prowadzi przez około 15 kilometrów, przez Grabowiec, Kaplicę Świętej Anny, Miłków i Ścięgny.

Ponownie rozpoczynamy wycieczkę z centrum Karpacza, tym razem jednak kierując się do ulicy Kościelnej i dalej Poznańskiej. Po dojechaniu do ul. Myśliwskiej, przy której obowiązuje już zielony szlak, skręcamy ponownie w lewo.

Dojeżdżając do skrzyżowania szlaków, wjechać należy na szlak czerwony, który poprowadzi nas do Polany Śródleśnej. Z polany skręcić należy w prawo, w stronę punktu widokowego Grabowiec, znajdującego się na wysokości 784 m n. p. m.. Ze szczytu skałek rozciągają się fenomenalne widoki na całą Kotlinę Jeleniogórską i Karkonosze.

Następnym punktem wycieczki jest powrót do Polany i kierowanie się do kaplicy Św. Anny i Dobrego Źródła. Opuszczając te miejsce, kierować się następnie należy do wsi Miłków, przecinając ją jedynie, aby polną drogą dotrzeć do szosy prowadzącej z Karpacza do Jeleniej Góry.

W tym miejscu należy przejechać przez most nad rzeką Łomnicą i jechać już asfaltem w stronę wioski Ściegny i dalej na Osiedle Skalne w Karpaczu. Wjeżdżając z osiedla w ulicę Obrońców Pokoju ponownie dotrzemy do centrum miasta.