Trasa rowerowa przez Dolinę Sowią

• Dla dorosłych
  • Dla seniorów
Opis

Kolejna, tym razem niezbyt długa, bo około 10 kilometrowa trasa rowerowa rozpoczyna się przy Domu Wczasowym Bachus, pełniącym niegdyś funkcję karczmy sądowej.

Spod Bachusa kierować się należy do ulicy Mikołaja Kopernika i przejeżdżając obok Muzeum Sportu i Turystyki, skręcić następnie w prawo, w stronę dzielnicy Karpacza - Wilcza Poręba. W miejscu skrzyżowania zielonego i żółtego szlaku dalej należy się kierować tymi kolorami.

W miejscu gdzie skończy się asfalt, a zacznie las, wjechać należy na leśną ścieżkę, z której zboczyć trzeba na szlak zielony, prowadzący do kolejnej „krzyżówki”, gdzie wybierając czarny szlak jechać należy w kierunku Doliny Sowiej. Od tej pory trasa staje się trudniejsza i bardziej wymagająca. Po osiągnięciu wiaty, skręt w lewo.

Jadąc dalej, prostą ścieżką, docieramy do zielonego szlaku, z którego jednak zjechać należy w dół, do szlaku czarnego. Po drodze przystanąć można tuż obok Kruczych Skał i wspiąć się na nie już bez roweru aby popodziwiać przepiękną panoramę Karkonoszy. Jadąc dalej dojeżdża się do ulicy Obrońców Pokoju, która prowadzi już do centrum Karpacza.