Trasa rowerowa do Schroniska Nad Łomniczką

• Dla dorosłych
  • Dla seniorów
Opis

Kolejną, ciekawą trasą rowerową, ciągnącą się przez Karpacz jest około 17 kilometrowa wycieczka, prowadząca przez Skocznię Narciarską Orlinek i schronisko górskie "Nad Łomniczką".

Początek trasy ma swoje miejsce przy kościele w centrum miasta, spod którego jechać należy drogą asfaltową w prawo, w stronę dzielnicy Karpacza - Wilcza Poręba, skąd zgodnie ze wskazówkami żółtego szlaku dojechać należy do betonowego mostu nad rzeką Łomniczką.

Za strefą wypoczynkową skręcić trzeba w nieoznakowaną drogę w prawo, która poprowadzi nas do Domu Wypoczynkowego „Irena”, przy którym skręcić należy w lewo. Leśna ścieżka doprowadzi nas do skoczni narciarskiej „Orlinek” i hotelu o tej samej nazwie, za którym skręcić należy w lewo, na szlak czerwony, który z kolei prowadzi do schroniska górskiego "Nad Łomniczką", w którym można się posilić i zrelaksować w otoczeniu pięknej, karkonoskiej przyrody.

Z powrotem, trasa prowadzi tą samą drogą, aż do skoczni. Dalej jechać należy w kierunku Karpacza Górnego, a po dotarciu do głównej szosy, skręcić w prawo. Po około 300 metrach jazdy, skręt w lewo, w ulicę Strażacką i dojazd do Myśliwskiej, do zielonego szlaku. Zjazd do ulic Poznańskiej i Kościelnej. Mijając Dom Wypoczynkowy Bachus, będący niegdyś karczmą sądową dojeżdżamy do centrum Karpacza.