O bazie noclegowej:
lastminute - Malinka - ZAPRASZA pokoje z aneksami kuchennymi tel797623886 lastminute - Karkonoski*** SPA - Zapraszamy na wiosnę 2014 !!! - lastminute

Śnieżka - najwyższy szczyt Karkonoszy (1602 m n.p.m.)

Karpacz

Śnieżka zwana niegdyś "Górą Olbrzymią" od wieków przyciąga uwagę człowieka swoją sylwetką i bardzo często zmieniającymi się warunkami pogodowymi: usytuowana jest jeszcze w klimacie morskim i przejmuje jego cechy. Wieją tu wiatry o dużych prędkościach (50-80 m/s) i występują nagłe zmiany ciśnień, jak również zjawiska szczególne: opady z mgły, szadzi czy Ognie św. Elma. Pierwsze schronisko dla turystów powstało w 1850 r., a prywatnym hobby właściciela były obserwacje wschodów i zachodów słońca, co dziś jest wielka atrakcją dla turystów.

Śmiała i oryginalna sylwetka budynku mieszczącego kiedyś schronisko (w obecnym czasie turyści nie mają możliwości nocowania na Śnieżce) - obserwatorium na Śnieżce, przypominająca "latające talerze", jest dziś popularnym symbolem regionu. Przy dobrej pogodzie widoczna z Kotliny Jeleniogórskiej Śnieżka, ozdobiona bywa grą świateł. W równych rzędach okien, na ścianach trzech budynków migocą refleksy o stalowym kolorycie. Obecnie turyści za niewielka opłatą mogą zwiedzać obserwatorium, gdzie oglądać można ekspozycje urządzeń meteorologicznych i uczestniczyć w prezentacji obiektu "w działaniu", a z najwyższego tarasu podziwiać rozległą panoramę Karkonoszy - przy widoczności przekraczającej 100 km. Z samego szczytu bezpośrednio widoczne są Sudety Wschodnie i Rudawy, a w nocy na podstawie rozległych łun zlokalizować można aglomeracje Wrocławia, Pragi i Drezna. Wzdłuż Śnieżki przebiega granica państwa i połowa góry należy do Czechów. Od strony czeskiej na sam szczyt wjeżdża wyciąg. Po stronie polskiej, tuż przy granicy stoi kaplica św. Wawrzyńca. Jest to miejsce pielgrzymek turystów z całego świata.

Komentarze z poprzedniego systemu:
Anita - : Wczoraj wróciłam z Karpacza. Już tęsknię i chcę znowu wracac... Zazdroszczę miejscowym...
dodano 31 lipca 2012 o godz.:14:40
12908
śniezka - : Piękna, piekna PIĘKNA PIEKNA! NASZA ŚNIEZKA! Polecam każdemu, kto ma dosyć nudy w zbliżające się zimowe, poranki i popołudnia...
dodano 26 lipca 2012 o godz.:10:02
12835
Albert6 - : Czy ciężko wejść na Śnieżkę zimą? Chciałbym się wybrać w te malownicze miejsce z moim psem, Huskim... przydałaby mu się taka dłuższa, zimowa wędrówka a mnie piękne, malownicze widoki w porze zimowej... :) :)
dodano 17 lipca 2012 o godz.:11:18
12608
Mlody - : Ja na śnieżkę nie moglem wejść ale jakoś się udało :)
dodano 01 czerwca 2012 o godz.:21:57
12249
marko - : wybieram sie na śnieżke w weekend majowa.oczywiscie wchodze na nogach 4godzinki i jestem na szczycie
dodano 22 kwietnia 2012 o godz.:19:56
12015
turysta - : Jaka jest dokładnie odległość z Karpacza do Śnieżki szlakiem niebieskim? Chodzi o kilometry.
dodano 16 września 2011 o godz.:18:22
9827
Patrycja - : Ile się płaci za wejście do KPN?
dodano 26 marca 2011 o godz.:19:29
7947
Michał - : Ceny nie ma żadnej - płacisz za wejście do KPN ale to jeszcze na dole
dodano 03 marca 2011 o godz.:19:40
7763
mikia - : Jaka jes cena wejscia na sniezke
dodano 09 lutego 2011 o godz.:19:51
7608
Michał - Re:schronisko: Masz rację - już poprawiłem tą zdeaktualizowaną informację.

dodano 17 października 2009 o godz.:16:18
3502
Artur74 - schronisko: Dlaczego podajecie błędną informację że na na szczycie Śnieżki jest schronisko? Dla turystów jest dostępny tylko średniej jakości bar a o noclegu można tylko pomarzyć. Można oczywiście spróbować zostać na noc pod gołym niebem ...

dodano 17 października 2009 o godz.:15:04
3499
Maniek - Śnieżka: Byłem na weekend majowy w Karpaczu i udało mi sie wejść na śnieżkę. Naprawde warto się troche potrudzić, widoki rekompensują wszystko. Mam zamiar zimą odwiedzić Karpacz i wspiąć sie na śnieżkę.
dodano 09 maja 2008 o godz.:00:00
1408
Maniek - Śnieżka: Jak się przyjeżdza do Karpacza to obowiązkowo przy dobrych warunkach trzeba zdobyc snieżkę.Mi za każdym razem sprawia to obrzymią satysfakcję wejście pod tak wielką góre. Widok z śnieżki rekompęsuje całe zmeczenie.Pozdrawiam
dodano 01 kwietnia 2008 o godz.:00:00
1216
Nimka - Śnieżka : jak tak ogladam te zdjecia, to chce mi się płakać. kiedyś byłam tam było fajnie w Karpaczu, ale takich widoków to nie miałam.
dodano 13 lutego 2008 o godz.:00:00
974
przewodnik - schroniska : Do Teresy. Samotnia, Strzecha i Dom Sląski te schroniska polecam. Szczególnie te dwa z uwagi na nocne widoki. W dole morze świateł. Kto raz zobaczy to już się zakocha. No i moja żona się zakochała ... w widokach. Samotnia jest piękna w dzeń. Pozdrówka
dodano 05 lutego 2008 o godz.:00:00
860
Jaś - Wspomnienia z zasp.: Ciekawe, czy nadal jest wejście na Śniezkę ?Ostatnio było trochę sniegu. Wszystko zasypane. Dotarlismy tylko do białego Jaru i tam zawróciliśmy. Może zbyt wcześnie rano wyruszyliśmy, ale potem dla innych trochę przetarliśmy szlak. Chyba jeszcze tu przyjade.
dodano 04 lutego 2008 o godz.:00:00
837
teresa - gdzie tu spac....: w przyszlym tyg. chce wybrac sie do Karpacza...niech ktos mi poleci fajne i tanie noclegi...dziekuje!
dodano 23 stycznia 2008 o godz.:00:00
758
Ula - Byliśmy na Śnieżkce: Bylismy na Śnieżce wczoraj całą grupą. Mieszkaliśmy w Karpaczu i wjechaliśmy wyciągiem na Kope, a potem szliśmy szlakiem, aż zobaczyliśmy Śląski Dom. Tutaj zrobiliśmy krótką przerwę. Zdecydowalismy się na strome podejście na Śnieżkę. Było niestety mgliście i ślisko. Zamiast podziwiać widoki musieliśmy więc patrzeć gdzie stawiamy nogi, żeby się nie pośliznąć. Nagrodą była niewątpliwie satysfakcja na szczycie. Co prawda tutaj również było mgliscie i tylko momentami było widać w dole Karpacz, ale możemy przynajmniej powiedzieć, że chdziliśmy z głową w chmurach. Powrót był trochę niebezpieczny, bo było ślisko ale daliśmy rade. Pod Śląskim domem rozdzieliliśmy się i część poszła na Kope żeby zjechać wyciągiem do Karpacza, a my poszliśmy najpierw do Strzechy Akademickiej na gorącą czekoladę, a potem do Samotni. O tym miejscu dużo już wcześniej słyszeliśmy, niestety niwiele mogliśmy zobaczyć z powodu pogody - choć jednak było niesamowicie w tej mgle. Uraczyliśmy się więc piwkiem i ruszliśmy w dół do Karpacza. w drodze powrotnej zajrzeliśmy jeszcze do Świątyni Wang - niestety wejście było już zamknięte, ale atmosfera tego miejsca też jest magiczna. No a po powrocie do pensjonatu czekała nas impreza w klimatycznej restauracji. Podsumowując Karpacz, szczególnie Górny Karpacz jest niesamowity i na pewno tutaj jeszcze wrócimy. Mam nadzieję, że następnym razem będzie lepsza pogoda i będziemy też mogli podziwiać widoki, ale z drugiej strony w tej mgle czuło się atmosferę jak z opowieści o Duchu Gór i wszystkim się podobało. Pozdrowienia dla naszych Gspodarzy, dla całej Szkoły w Sulechowie i do zobaczenia za rok.
dodano 28 października 2007 o godz.:00:00
127

Park miniatur

Nadmorski Park Miniatur oraz Kolejek zapraszają!

Podczas pobytu nad morzem trzeba to zobaczyć! Latarnie morskie w miniaturze, repliki pociągów mknące po miniaturowych szynach - odwiedź nas koniecznie!

Rezerwując nocleg przez portale Netfactory rabaty na bilety do parku!